Pàgines

algunes de les coses que em ballen pel paraigua

diumenge, 27 d’abril del 2008

font


Verns i plàtans a voltant de la Font de Roure

Avui he passat per Santa Coloma de Farners a buscar aigua. Hi vaig sovint. L’aigua que més m’agrada és la de la Font de Sant Salvador, allà però hi vaig poc perquè els diumenges està ple de gent. Jo només agafo 16 litres, hi ha gent que hi va amb moltes garrafes. Abans es podia anar fins a la font mateix. Hi ha tres sortidors en una gran roca, l’aigua ve canalitzada d’una mica més amunt, on neix. Ara s’ha d’aparcar a uns 150 metres i això ha dissipat una mica els que anaven a buscar tones d’aigua. Alguns van en grup, mentre uns omplen els altres van fent viatges amunt i avall, avall i amunt. No sé què en deuen fer de tanta aigua: la venen? Quan hi ha tanta gent és millor no acostar-s’hi, en general no es respecta la norma d’omplir setze litres i deixar passar al següent, això fa que no sigui estrany que de tant en tant hi hagi alguna baralla.
Si hi ha gent, la segona opció és la font d'en Prat, aquesta es troba a la sortida del poble a la carretera d’anar a Castanyet, just després del primer revolt que passa per damunt de la riera de Castanyet, aquesta raja molt poc. Avui hi havia tres cotxes per això he acabat d’arribar a la font de Roure, dos cents metres més amunt arran de riera. Allà no hi ha mai cua. L’aigua surt a dojo de tres tubs i les garrafes s’omplen ràpid. També hi va poca gent, no és tan coneguda i, per mi, el gust no és tan bo.

No hi ha cap roure al voltant dels sortidors