Pàgines

algunes de les coses que em ballen pel paraigua

diumenge, 13 de gener del 2008

lectura

Actualment el meu llibre de capçalera és la primera part de les memòries de Josep Maria de Sagarra (5 € al mercat de segona mà del diumenge a la Plaça Catalunya de Girona). No fa molt que vaig llegir el seu Vida Privada i em va agradar molt el retrat que fa de l’aristocràcia barcelonina dels anys 20-30.

En el Memòries I fa un recorregut als seus orígens, la seva família ve tal com el cognom indica, de la comarca de la Segarra concretament de Verdú. En el llibre fa un recorregut de la nissaga de caçadors de pubilles que va culminar al segle XIX. En aquests moments estic llegint la seva infantesa en el tombant de segle XIX quan vivien al carrer de Mercaders de Barcelona. Aquest punt m’ha fet entrar molt en la lectura perquè és una zona que conec bé i la seva recreació m’ajuda a imaginar com era a l’època. Em va passar llegint la Felicitat de Lluís-Anton Baulenas, ambientada al principi del XX quan van derrocar una part de Ciutat Vella per fer l’avinguda Laietana.


Tinc pendent llegir L’església del Mar (estic esperant que surti en versió de butxaca) que també està ambientada a la zona. I tota una llarga llista de llibres, els més frescos són:


- 2666 de Roberto Bolaño. Em va agradar molt els Detectives Salvajes. Es una novel·la que de tant en tant algun passatge torna a la memòria.

- Camí de sirga, de Jesús Moncada. Es un sacrilegi no haver-lo llegit encara.

- Demà serà un altre dia, d’en Guillem Terribas. Tinc molta curiositat.

- Sexualment, de Núria Roca. Perquè no? No sé qui és aquesta periodista sembla una mediàtica. A veure què diu.

- Mil cretins de Quim Monzó, imprescindible

Aquesta setmana ens van explicar l’experiència de la creació d’una empresa, la noia que ho exposava ens va recomanar El libro negro del emprendedor, de Fernando Trias de Bes (existeix la versió catalana). Com que ara estem posats en això de provar si és possible muntar alguna cosa, el compraré a veure si dóna alguna idea.

D’aquest autor també m’havia apuntat el La bona sort. Es veu que és un llibre que ha tingut molt d’èxit arreu del món, fins al Japó.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada